Media Galaxy continuă seria discuțiilor despre inovație sub platforma Open Innovation Hub cu evenimentul “Imagery Innovators”
Media Galaxy, unul dintre cei mai importanţi retaileri electro-IT din România, continuă seria discuțiilor despre inovație sub platforma . Cel de-al doilea eveniment din cadrul seriei, Imagery Innovators, a fost dedicat rolului tehnologiei în segmentul TV și a adus laolaltă pasionați, specialiști, artiști și cunoscători care au purtat o discuție deschisă în jurul acestei teme. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu LG România.
Alături de Media Galaxy, s-au aflat Ciprian Mirea (HE Product Specialist, LG România), Tudor Petre (Sound Designer), Cristian Mărculescu (Critic de Film), Ada Roseti (Director de Programe, Discovery Networks CEE) și Cristian Manafu (Blogger manafu.ro). Moderatorul discuției a fost Vlad Tăușance. Aceștia au discutat despre tehnologiile ce conturează un nou tip de experiență de vizionare. Concluziile întâlnirii sunt revelatoare și oferă o perspectivă de ansamblu asupra inovațiilor viitorului în segmentul TV.
Televizorul rămâne centrul ecosistemului de divertisment
Cei prezenți au fost de acord că televizorul rămâne un punct focal al locuinței, capabil să aducă toată familia laolaltă pentru momente de divertisment. În cadrul discuției, a fost subliniat rolul TV-ului ca un “instrument de escapism din realitatea zilnică și de pătrundere într-o realitate care să blocheze tot stresul din jur”, așa cum l-a numit Cristian Mărculescu. De aceea, rolul noilor tehnologii TV este acela de a crea în intimitatea locuinței o experiență de vizionare care să concureze cu experiența cinematică. În acest sens, tendința principală remarcată de specialiști este tocmai aceea de a crea un grad mai ridicat de imersiune și engagement ale privitorului pentru a răspunde nevoii tot mai pregnante de stimulare senzorială și emoțională.
“Democratizarea” imaginii și a sunetului de calitate
“Inovațiile din zona imagery transpun în casele noastre experiența cinematografică autentică, alături de cele mai apreciate funcționalități din industria de profil. Noua tehnologie audio dinamizează spațiul și reușește să proiecteze spectatorul în mijlocul acțiunii”, a notat Tudor Petre. Astfel, se remarcă creșterea accesibilității soluțiilor care oferă sunet și imagine de calitate. Acestea devin din ce în ce mai compacte și disponibile la scară largă. Soundbar-uri, boxe high-end incluse în televizor, ecrane de tip OLED, care luminează individual fiecare pixel, creșterea calității sunetului prin apariția de noi tehnologii precum Dolby Atmos, sunt doar câteva dintre inovațiile care au setat direcția construirii unei experiențe “specializate” dincolo de sala de cinema în ultimii ani.
Vizionarea imersivă și realitatea virtuală
Mixul de imagine și sunet de calitate nu mai este însă suficient. Relația unilaterală cu TV-ul nu mai este de actualitate, iar interactivitatea cu ecranele devine din ce în ce mai mult o facilitate căutată de consumatori, în special de categoria tânără. Așa cum au menționat cei prezenți la discuție, “generația Y” a avut acces direct la ecrane mobile prin intermediul cărora au interacționat cu conținutul și caută în prezent aceeași interacțiune pe orice device. Această interacțiune se realizează prin ecrane tactile, dar și prin noile generații de telecomenzi specializate, ergonomice, care asigură o manipulare și o interacțiune mai prietenoasă cu televizorul.
Totodată, tehnologiile de tipul 3D sau realitatea virtuală sunt tot mai prezente și dorite de utilizatori. Dacă însă avansul tehnologic în zona de imagine este extrem de rapid, conținutul nu se poate adapta în același ritm progresului. Se remarcă așadar nevoia de colaborare între producătorii de device-uri și furnizorii de content pentru o aliniere în acest sens. Cu toate acestea, “realitatea virtuală este o tendință importantă în zona video, deoarece oferă un grad ridicat de stimulare și o experiență deosebită la îndemână și în deplină siguranță”, a subliniat Ada Roseti. Specialiștii anticipează că zonele în care realitatea virtuală va avea cel mai important rol sunt cele legate de sport, aplicații educative sau canale documentare. De asemenea, VR-ul va fi asociat în viitorul apropiat cu zona de gaming și animatics, cu o lume virtuală construită de la zero.
Televizor versus dispozitive mobile
Dacă tehnologiile care asigură o experiență imersivă nu sunt încă disponibile pe scară largă, aceasta începe să fie construită prin “colaborarea” a două device-uri: TV plus smartpohone sau tabletă. Astfel, deși poate părea că între TV și zona mobile există un conflict, în realitate cele două tipuri de device-uri sunt complementare și construiesc o experiență completă pentru utilizator. “Device-ul mobil este un <second screen> pentru privitor care, în timp ce urmărește un show TV, este activ online și captiv pe cele două ecrane, are o experiență duală”, a notat Cristian Manafu. Acesta a subliniat și faptul că interacțiunea dintre device-uri oferă noi posibilități. Spre exemplu, mobilul poate deveni o extensie a televizorului, iar TV-ul, la rândul său, un depozitar al datelor din toate dispozitivele mobile ale familiei.
Conținutul “on-demand”
În ceea ce privește modul în care utilizatorii consumă conținut TV, se remarcă și creșterea consumului de conținut “la cerere” (content on demand) prin platforme de tipul Netflix, HBO GO sau prin aplicații ale televiziunilor (Eurosport, Discovery). Pe lângă accesibilitatea instant la conținutul dorit, a fost subliniat faptul că acest tip de conținut poate reprezenta o soluție pentru reducerea pirateriei.
Regândirea designului pentru extinderea sweet spot-ului
În ceea ce privește design-ul ecranelor TV, specialiștii anticipează că viitorul aparține ecranelor plate care permit extinderea așa numitului “sweet spot” (zona în care se obține cea mai bună experiență), atât din punct de vedere al imaginii, cât și al sunetului, fără a limita poziția privitorului. “Acest tip de ecrane sunt dedicate familiei, pe când ecranele curbate sunt recomandate pentru o experiență limitată – solo sau în doi”, a menționat Ciprian Mirea. Ecranele flexibile sunt și ele apreciate și au intrat deja în producția de serie.
Acestea sunt doar o parte din datele reieșite în urma discuției din cadrul evenimentului Imagery Innovators. Reprezentanții D&D Research, prezenți la întâlnire, au realizat și un studiu la fața locului care dezvăluie preferințele utilizatorilor în materie de tehnologii în segmentul TV.
Evenimentele din seria Open Innovation Hub vor continua cu noi discuții despre inovație în diferite segmente.
Despre Open Innovation Hub
Media Galaxy a lansat Open Innovation Hub ca o plaformă prin care își propune să deschidă discuția despre inovație. Platforma este tradusă într-o serie de întâlniri al căror scop este acela de a descoperi noi insight-uri valoroase și de a genera idei care pot duce la inovare în diferite segmente. Prin acest proiect, Media Galaxy dorește să genereze converație în jurul ideii de inovație alături de specialiști, profesioniști și pasionați din diverse arii de interes pentru a identifica noi nevoi, pe care ulterior le poate adresa prin extinderea gamei de produse cu noi device-uri și gadgeturi pe care utilizatorii le doresc. Această platfomă vine ca o continuare firească în abordarea brandului de a inspira o reinventare a retailului pentru a răspunde mai bine nevoilor consumatorului modern de azi şi de mâine.
Despre Media Galaxy
Media Galaxy este o reţea de 18 magazine de mare suprafaţă, care reflectă pasiunea pentru tehnologie şi pentru dispozitivele care fac accesibilă informaţia şi conexiunea cu ceilalti. Prin generozitatea spaţiului de xpunere, peste 2.500 mp pe magazin, cât şi prin selecţia gamei de produse şi branduri, Media Galaxy reprezintă un standard în retailul electro-IT din România. Brandul oferă consumatorului libertatea de a alege dintr-o selecţie de peste 29.000 de produse disponibile într-un singur magazin. Media Galaxy face parte din grupul ALTEX România.
București, 13 iulie 2016 – Media Galaxy
Views: 0