Jaguar TCS Racing utilizează pentru prima dată Castrol ON EV
- Într-o cursă de Formula E, Jaguar TCS Racing a folosit cu succes un fluid de transmisie mai ecologic în mașinile lor de curse
- Cu o abordare ce pune accent pe circularitate, fluidul de transmisie Castrol ON EV folosit este colectat din transmisia I-Type 6, rafinat din nou și amestecat pentru a obține un fluid de transmisie EV care poate fi reutilizat
- Desfășurat în timpul Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA la Monaco E-Prix 2023, acesta demonstrează capacitatea unui fluid de transmisie de afi fi reutilizat, desi funcționează într-un mediu extrem de competitiv și critic pentru performanță
- Învățăturile pot fi folosite pentru a ajuta la dezvoltarea fluidelor din ce în ce mai durabile pentru mașinile viitoare, fără compromisuri asupra performanței și eficienței
- Descoperirile durabile susțin strategia Reimagine a JLR, iar adoptarea principiilor economiei circulare este esențială pentru atingerea obiectivului său de a ajunge zero carbon net până în 2039
O premieră în industrie pe pista de curse de Formula E
Jaguar TCS Racing alături de partenerul său de lungă durată, Castrol, a stabilit obiectivul de a testa și demonstra soluții mai durabile, care să demonstreze și capacitățile circularității. Drept urmare, fluidul de transmisie Castrol ON EV rerafinat a fost folosit cu succes la mașinile de curse complet electrice ale echipei la Monaco E-Prix 2023. Pionier în acest proces pe pista de curse, Jaguar TCS Racing a devenit prima echipă de sport cu motor din Formula E care a revendicat utilizarea unui fluid de transmisie reciclat.
În calitate de partener oficial EV Fluids al Jaguar TCS Racing din 2019, Castrol colaborează cu echipa pentru a proiecta fluide și lubrifianți EV avansați pentru a realiza performanța și soluțiile mai durabile care vin în sprijinul viitorului eficienței vehiculelor electrice.
Sezonul 9 al Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA a fost un test pentru Castrol, folosind Jaguar I-TYPE 6 ca un laborator rapid de testarea a performanței unui fluid de transmisie utilizat intr-un regim circular.
Prestigiosul Monaco E-Prix a fost locul unde fluidul de transmisie Castrol ON EV reciclat a fost implementat într-un mediu de înaltă performanță, după testările de succes la începutul sezonului de la Berlin. Traseul emblematic, cu străzile sale șerpuite, secțiunile de mare viteză și virajele provocatoare, l-a ajutat pe pilotul Jaguar TCS Racing, Mitch Evans, să urce pentru a treia oară pe podium în cadrul sezonului, iar coechipierul Sam Bird a urcat șase locuri.
Fluidul de transmisie rezidual preluat din întreaga activitate de testare și dezvoltare a Jaguar TCS Racing este colectat și rafinat din nou, folosind o tehnică de recuperare a uleiului de bază, component principal. Acest ulei de bază mai reciclat este amestecat cu aditivi de performanță pentru a obține un lot proaspăt de fluid de transmisie EV, care este apoi distribuit în cutia de viteze Jaguar I-TYPE 6 în locul fluidului care conține ulei de bază obtinut prin procedee clasice.
Implementarea cu succes a fluidului de transmisie Castrol ON EV mai circular a demonstrat că un ulei de bază de transmisie reciclat (circular) poate funcționa în egală măsură ca si un ulei de bază obtinut prin procedee de rafinare clasice.
Atât Jaguar TCS Racing, cât și Castrol, vor colecta date cheie în cadrul ecosistemului conținut pentru a dezvolta o înțelegere tehnică și practică a tehnologiei și proceselor din jurul mai multor sisteme de fluide de transmisie reciclate, cu scopul final de a aplica învățăturile de pe pista de curse la mașinile rutiere.
Sustenabilitatea se află în centrul strategiei Reimagine a JLR. Limitarea utilizării materialelor otinute prin procedee clasice de rafinare, prin adoptarea principiilor economiei circulare, bazate pe filosofia „folosește mai puțin, folosește mai mult, refolosește”, va fi esențială în atingerea obiectivului de a deveni net zero până în 2039.
Strategia PATH360 a Castrol îmbrățișează abordarea circulară și analizează ciclul de viață al produselor existente și noi ale Castrol, pentru a vedea cum pot fi îmbunătățite, extinse, reutilizate sau reciclate.
„Parteneriatul nostru cu echipa Jaguar TCS Racing Formula E testează gama noastră de fluide EV pe pistă. Performanța fluidului nostru de transmisie Castrol ON EV reciclat, într-un mediu de curse extrem, ne oferă atât nouă, cât și clienților, încredere în calitatea înaltă și performanța înaltă a acestor fluide. Ne ajută să adoptăm principiile circularității – care fac parte din strategia noastră de sustenabilitate PATH360 – analizând ciclul de viață al produselor noastre, pentru a vedea cum pot fi îmbunătățite, extinse, reutilizate sau reciclate.” Nicola Buck, CMO Castrol.
Rossella Cardone, director și șef al biroului pentru durabilitate la JLR, a declarat: „Utilizarea fluidului de transmisie EV re-rafinat reprezintă o demonstrație perfectă a circularității în acțiune pe pista de curse și sprijină ambiția mai extinsă a companiei de a adopta principiile economiei circulare, astfel încât să putem reduce utilizarea materialelor noi. Avem un obiectiv clar de a atinge zero carbon net până în anul 2039 și de a integra sustenabilitatea în ADN-ul JLR.”
James Barclay, directorul echipei Jaguar TCS Racing, a declarat:„Unul dintre principiile noastre de bază este că noi concurăm pentru a inova și împărtășim această ambiție cu partenerul nostru de lungă durată Castrol. Împreună, implementăm fluide și lubrifianți inovatori pentru mașini electrice pentru a crește eficiența pe pista de curse și pentru a sprijini noi descoperiri pentru mașinile rutiere.
„Suntem extrem de mândri să fim prima echipă de sport cu motor din Formula E care a implementat acest proces circular, folosind uleiul de bază rerafinat la o mașină de curse și a stabilit standardul pentru circularitatea de pionierat în cadrul padocului. În acest Campionat Mondial cu o competiție incredibilă, nu putem face compromisuri în ceea ce privește performanța, așa că utilizarea cu succes a unui ulei circular fără compromisuri reprezintă o revoluție în domeniu. Cred că aceasta este o descoperire cheie și ne ajută să învățăm ce este posibil atunci când depășim limitele fluidelor EV în beneficiul viitoarelor mașini de rulare.”
Views: 0