În 2015 tot mai multe afaceri e-commerce din România își vor adapta prezența web pentru tehnologiile mobile
Magazinele online își vor adapta designul și conținutul din ce în ce mai mult pentru a integra partea de soluții mobile în strategia de dezvoltare, ceea ce va genera o creștere a calității afacerilor din zona de e-commerce. Ca o consecință directă, website-urile comercianților online vor rula mai rapid și mai bine, cererea de servicii pe partea de programare pentru aceste tipuri de afaceri înregistrând o creștere semnificativă.
Acestea sunt doar câteva dintre concluziile specialiștilor cu privire la evoluția pieței de e-commerce din România în 2015, o piață estimată la aproximativ 650 milioane de euro.
Piața de e-commerce din România crește de la an la an și odată cu ea și calitatea magazinelor online, dar și a serviciilor oferite de comercianți. Trendul acesta continuă puternic și anul acesta. Explozia de mobile la nivel global își va face din ce în ce mai simțită prezența și în România, unde tot mai multe magazine online vor alege și varianta de mobile pentru website. Toate aceste evoluții se vor concretiza într-o creștere puternică a cererii de servicii de programare, a declarat Vlad Stănescu, CEO Mind Magnet.
Trei sferturi dintre adulții din mediul urban cu acces la internet au smartphone
Conform studiului iVox, Impactul tehnologiei în viețile românilor, realizat în 2015 la comanda Mind Magnet, dintre persoanele peste 18 ani care au acces la internet în mediul urban, peste 74% dețin un smartphone ca telefon principal. 40% dintre respondenți declară că în gospodăria lor există două telefoane smartphone, iar cei mai mulți folosesc telefonul mobil în timp ce ascultă muzică, se uită la televizor sau se află la cumpărături.
Utilizarea acestor telefoane inteligente, dar și a tabletelor este mai răspândită la tinerii până în 35 de ani și în rândul persoanelor cu educație superioară. Pentru perioada următoare se estimează o creștere de 85% a numărului de utilizatori de smartphone, ceea ce conform specialiștilor va genera o creștere a volumului total de vânzări online. Online, românii cumpără cel mai mult decorațiuni de casă și mobilă (28%), produse cosmetice (19%), îmbrăcăminte și haine (19%), produse pentru sănătate și wellness (17%), dar și cadouri, jucării sau jocuri (16%).
Soluții pentru e-commerce
Pe 28 februarie va avea loc la București, primul eveniment Magento din Capitală. Meet Magento Workshop, organizat de Mind Magnet, va prezenta publicului cele mai noi tendințe în materie de soluții tehnologice pentru piața de e-commerce din România. Meet Magento Workshop este un eveniment sponsorizat de Rocket Web.
Marius Străjeru, unul dintre cei mai cunoscuți profesioniști din domeniu la nivel național și internațional, aflat pe primul loc în topul specialiștilor Magento, pe Stackexchange, va fi prezent la Meet Magento Workshop și va vorbi celor prezenți atât despre soluții de design și implementare, cât și sfaturi pentru începători și avansați. Pentru detalii și înregistrare, accesați http://ro.meet-magento.com/workshop/
Marius Străjeru are 31 de ani și a absolvit Facultatea de Informatică din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași. Are nouă ani experiență în web development, dintre care șapte ani a lucrat pe soluții Magento. Printre cele mai mari proiecte ale sale se numără www.dedeman.ro, www.geekfun.ro și www.bambinoworld.co.uk, unul dintre cele mai mari magazine online pentru copii din Europa.
București, 23 februarie – Mind Magnet
Views: 0