ialoc, cea mai mare platformă românească pentru rezervări online în restaurante, obține o investiție de 500.000 de euro din partea MaxyGo Invest Holding

Compania a finalizat recent programul Investment Readiness devoltat de Techcelerator și are în plan dezvoltarea de soluții fintech în zona HoReCa&extinderea în Europa

  • A treia rundă de finanțare pentru ialoc
  • Target 2023: venituri de un milion de euro
  • Unul dintre primele start-upuri alumni Techcelerator
  • Aceasta este cea mai rapidă rundă de finanțare anunțată după finalizarea celei de a doua ediții a programului Investment Readiness organizat de Techcelerator
  • Aplicația ialoc a fost descărcată de peste 100.000 de clienți

ialoc, platformă pentru rezervări și plăți rapide la masă pentru domeniul HoReCa, a atras o investiție de 500.000 de euro din partea MaxyGo Invest Holding. Suma va fi investită în dezvoltarea platformei prin adăugarea de soluții fintech și pentru extindere internațională, începând cu primăvara anului viitor.

Aceasta este cea de a treia și cea mai mare investiție atrasă de ialoc – odată cu suma din partea MaxyGo Invest, compania a ajuns la o finanțare totală de aproximativ 800.000 de euro. Până la această investiție, compania obținuse finanțări de aproximativ 300.000 de euro din partea GapMinder (2018), SeedBlink (2020) și Lister Capital.

Target 2023: implementarea soluției de plată rapidă în peste 350 de restaurante din România și din Europa

ialoc este o platformă lansată în 2017 pentru managementul rezervărilor online în restaurante și cafenele. Fondatorii sunt Cosmin Măgureanu, Emil Muhtu, Marcel Preda, Adrian Grigore și Dragoș Badea. Managementul își dorește ca până la finalul 2023 să ajute peste 350 de restaurante să devină mai eficiente prin digitalizarea procesului de plată la masă. De asemenea, fondatorii vizează o cifră de afaceri de un milion de euro pentru 2023.

MaxyGo Invest Holding SA este o companie fondată în ianuarie 2022 și are 56 de acționari cu participații între 0,8% și 16,7%, printre care și Călin Ile – Președinte al Asociației Hotelierilor din România. Compania a fost înființată de Alexandru Apostol și Luciana Apostol, amândoi deținând câte 12,9% din acțiuni. MaxyGo Invest Holding SA deține și 96% din titlurile MaxyGo Credit IFN, în urma unei investiții realizate la începutul anului.

“Această investiție a venit într-un moment în care ne dorim extinderea serviciilor noastre în zona de fintech, mai ales că știm că partea de plăți – de la încasarea notei până la oferirea bacșisului – este o activitate care implică foarte mult timp pentru angajații din HoReCa, un segment care suferă deja enorm de lipsa personalului. Ne dorim ca prin soluția de plată prin cod QR pe care am lansat-o anul acesta, dar și prin ialoc Business – o soluție pe care restaurantele o utilizează tot mai des pentru managementul rezervărilor – să eficientizăm procesele din restaurante fără a afecta experiența clienților. Totodată, finanțarea atrasă ne va permite să ne extindem internațional, printre primele țări vizate numărându-se două țări europene în care deja avem discuții cu posibili parteneri” afirmă Cosmin Măgureanu, cofondator și CEO ialoc.

Unul dintre primii alumni Techcelerator

“Am investit în ialoc pentru că suntem convinși că epoca digitalizării va lua cu asalt și industria HoReCa. Acest segment este unul dintre cele mai puțin digitalizate în România și am văzut, de exemplu, cum în țările din Europa de Vest tehnologia le-a permis proprietarilor de restaurante să se adapteze rapid la noul status quo generat de pandemie. Suntem convinși că ialoc poate ajunge un nume de referință, cel puțin la nivel regional. Pentru 2023, ne dorim, în primul rând, să vedem creștere susținută pe piața locală. În al doilea rand, ne așteptăm să facem pașii necesari pentru extinderea pe piețele externe din regiune”, declară Mihai Apostol, reprezentant al MaxyGo Invest Holding.

„Echipa ialoc a făcut parte din prima cohortă de startup-uri pe care am ales-o în cadrul programelor de accelerare dezvoltate de Techcelerator – în 2018. Acționând și adaptându-se continuu la provocările HoReCa din timpul pandemiei, echipa condusă de Cosmin Măgureanu și-a demonstrat maturitatea și rezistența în a se reinventa. Eficiența este esențială într-o eră globală a revenirii economice, a inflației, a lipsei forței de muncă și a incertitudinii în privința lanțurilor de aprovizionare. Prin soluția de plată dezvoltată de ialoc, restaurantele ar putea scădea cu 20% timpul alocat de chelneri servirii clienților. Mai mult, acest câștig de eficiență nu afectează clienții. Dimpotrivă, experiența este totul, iar rolul plăților și al check-out-ului rapid înseamnă o experiență excelentă pentru clienți. Am regăsit recent echipa ialoc cu această soluție în programul nostru Investment Readiness, program prin care sprijinim startup-urile să atragă runde de tip SEED de până la un milion de euro și suntem foarte mândri că echipa își anunță noua rundă de 500.000 de euro”, afirmă Cristian Dascălu, cofondator Techcelerator & partener Gapminder.

Plata cu cod QR poate crește cu 30% valoarea bacșișului

După ce clientul scanează codul QR aferent mesei, intră într-un landing page personalizat pentru fiecare restaurant, unde nu este necesar să creeze un cont sau să descarce o aplicație. Clientul poate accesa meniul digital, poate chema ospătarul, iar, la final, pentru a nu mai aștepta nota de plată, poate alege să achite online (card, Google Pay sau Apple Pay) și să adauge bacșiș pentru personal.ialoc se integrează cu softurile POS ale restaurantelor pentru a afișa în timp real nota de plată, iar în prezent este integrat cu cinci astfel de soluții din piața din România.

Restaurantele aleg să implementeze plățile rapide la masă pentru a salva timp și a putea să se concentreze pe calitatea produsului și servire. Clienții câștigă în medie 15 minute la finalul fiecărei mese, iar personalul restaurantului poate rula mesele mai eficient, în timp ce bacșișul primit crește cu până la 30% față de varianta clasică.

Soluția de plăți rapide la masă a fost testată inițial pe 250 de mese, într-un cerc restrâns de restaurante partenere și a procesat peste  300.000 de euro, reprezentând aproximativ 28% din totalul notelor de plată ale restaurantelor.

Pe segmentul consumer (aplicația ialoc și site-ul ialoc.ro), compania înregistrează creșteri de aproximativ 15% de la lună la lună în privința numărului de clienți care caută un loc în care să facă o rezervare. Până acum, aplicația ialoc a fost descărcată de peste 100.000 de clienți, iar în luna august 2022, ialoc a așezat la mesele restaurantelor aproximativ 34.500 de clienți.

Views: 5

Lasă un răspuns