Huawei și cota de piață a companiei au crescut
Huawei este in continuare cel de-al treilea producator de smartphone-uri la nivel global, potrivit celui mai recent raport Strategy Analytics and International Data Corporation (IDC) pentru Q1 2016.Acest rezultat ilustreaza cresterea diviziei Huawei Consumer Business Group, care a livrat peste 28,3 milioane de unitati in primul trimestru al acestui an, ceea ce reprezinta o crestere cu 64% de la an la an.
In plus, Huawei a fost singurul producator din top 3 care si-a mentinut nivelul accelerat de crestere, din moment ce livrarile totale de smartphone-uri la nivel global au scazut cu 3% in comparatie cu acelasi trimestru al anului precedent.
Mai mult, Huawei a anuntat ca inregistreaza cresteri semnificative in regiunea CEE&Nordic, potrivit datelor GfK din 15 tari.
Noile varfuri de gama Huawei consolideaza pozitia companiei din top 3
Potrivit datelor fiscale furnizate de Huawei pentru Q1, livrarile companiei au crescut cu 44% de la an la an, in timp ce vanzarile au crescut cu 61% in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Datele IDC arata ca la finalul primului trimestru din 2016, Huawei avea o cota de piata de 8,5%, in comparatie cu 5% acum un an.
Huawei a lansat recent un nou varf de gama, Huawei P9, echipat cu un sistem dual camera, proiectat impreuna cu Leica. Astfel, odata cu cel de-al doilea trimestru din 2016, P9 va consolida cresterea Huawei pe segmentul smartphone-uri high-end. Estimarile se bazeaza pe vanzarile inregistrate de acest model in prima saptamana de la lansare, care le depasesc pe cele ale predecesorului sau, Huawei P8, obtinute in aceeasi perioada din 2015.
Crestere accelerata in Europa Centrala si de Nord
Potrivit rapoartelor GfK de masurare la punctele de vanzare, Huawei, impreuna cu brandul Honor, au inregistrat o crestere accelerata in regiunea CEE&Nordic: compania a ajuns la o cota de piata in volum de 11,6% in Q1 si se bucura de o crestere a sell-out-ului pentru modelele Huawei/Honor de 293%, in comparatie cu acelasi trimestru al anului precedent.
Datele GfK arata ca sell-out-ul smartphone-urilor Huawei/Honor a crescut semnificativ in tarile analizate, la fel ca si cresterea de la an la an care este de 124% in Cehia, 118% in Danemarca, 512% in Finlanda, 214% in Grecia, 82% in Norvegia, 833% in Polonia, 252% in Romania si 435% in Suedia.
In Romania, cota de piata in volum pentru smartphone-urile Huawei/Honor este 8,9% pentru Q1 2016.
Analiza arata ca strategia Huawei de a se concentra pe produse premium a fost una de succes, astfel ca cel mai popular model de smartphone Huawei/Honor din regiune este P8lite: in primul trimestru al anului 2016 a facut parte din top 10 dispozitive care insumeaza 27% din piata, potrivit datelor GfK.
Potrivit aceluiasi raport, smartphone-urile cu ecrane mai mari devin din ce in ce mai populare, in special cele cu diagonale cuprinse intre 5 si 5,5 inci. Daca in primul trimestru din 2015 cota de piata a smartphone-urilor cu aceasta diagonala din aceasta regiune era de 22%, in primele trei luni ale anului curent aceasta s-a dublat.
Toate datele GfK sunt bazate pe rapoartele GfK, pentru perioadele Q1/2016 (Ianuarie – Martie 2016) si Q1/2015 (Ianuarie – Martie 2015) pentru urmatoarele piete: Austria, Croatia, Cehia, Grecia, Ungaria, Polonia, Romania, Israel, Estonia, Letonia, Lituania (CEE) si Danemarca, Finlanda, Suedia (Nordic).
București, 10 Mai 2016 – Huawei
Views: 0