FintechOS: Vizăm extinderea echipei tehnice și de vânzări pentru atingerea pragului de break-even în 2024. Investim o parte din finanțarea de anul acesta în roluri strategice.

Alexandra Stoiean, Vice President of People FintechOS: Așteptările candidaților sunt mult mai realiste anul acesta. În urmă cu doi ani, aproape orice recrutare devenea un efort intens de a identifica și atrage candidați

  • FintechOS are în jur de 200 de angajați, dintre care peste jumătate sunt oameni tehnici;
  • Obiective de HR: atragerea de noi talente, consolidarea imaginii de angajator și retenția pe termen lung a angajaților valoroși;
  • Așteptările candidaților sunt mult mai realiste decât în pandemie. Mulți și-au dat seama că siguranța lor depinde mult mai mult de performanță și nu neapărat de mărimea companiei, iar riscuri există peste tot

FintechOS, platformă de management end-to-end al produselor financiare, are în plan să recruteze specialiști în vânzări pentru Europa de Vest, dar și experți în dezvoltare software în România. Această inițiativă vine după ce compania a atras o rundă de 60 de milioane de dolari anul acesta și este parte din planul companiei de a-și consolida poziția la nivel global și de a atinge pragul de break-even în 2024.

Specialiștii în dezvoltare de produs sunt vizați în special pentru biroul din România, iar cei în vânzări pentru Europa de Vest, mai ales pentru biroul din Marea Britanie.

FintechOS are în jur de 200 de angajați, dintre care mai mult de jumătate sunt în zona tehnică (programatori, specialiști în cloud, arhitecți de sisteme, experți în integrare de sisteme, consultanți în soluții), restul fiind împărțiți între specialiști în vânzări, zona de consultanță și project management și funcții de suport (ex. departament financiar, legal, resurse umane).

FintechOS își desfășoară activitatea la nivel global, având echipe în România, Marea Britanie (Londra), Statele Unite (New York).

Majoritatea angajaților se află în România și sprijină în principal dezvoltarea și livrarea produselor software

Cei mai mulți oameni se regăsesc în România, aceștia ocupându-se în special de partea tehnică, de dezvoltarea și livrarea produselor software.

În Marea Britanie și SUA oamenii sunt concentrați pe activitățile de vânzări, marketing și servicii clienți.

„Investiția recent primită ne-a dat încredere să continuăm să construim ceea ce am început. Iar asta ne-a adus un plus de stabilitate, ceea ce înseamnă enorm pentru un scale-up pentru că oamenii au resimțit această investiție ca pe propriul lor succes. Vom investi în recrutare o parte din suma primită la ultima rundă, iar acest lucru înseamnă să ne concentrăm pe câteva roluri cheie, în special în zona de vânzări unde este și cel mai greu de identificat oamenii potriviți nevoilor noastre de business. Pentru a atinge planurile ambițioase pe care le avem, și anume să ajungem la break-even și profitabilitate, trebuie să investim în oamenii de vânzări, dar și în zona de produs și implementare”, a declarat Alexandra Stoiean, Vice President of People FintechOS.

FintechOS și-a propus să atingă pragul de break-even în acest an. Produsul dezvoltat de companie este folosit de clienți din Europa, Marea Britanie, SUA și zona Asia-Pacific, printre cei peste 50 de clienți din sectoarele bancar și de asigurări ai companiei numărându-se Société Générale, Admiral, Benenden Health, Avant Money și Vibrant Credit Union.

Obiective de HR:  atragerea de noi talente, consolidarea imaginii de angajator și retenția pe termen lung a angajaților valoroși

Pe lângă a găsi specialiști buni în zona de vânzări și dezvoltare de produs, printre principalele obiective ale FintechOS în zona de HR sunt consolidarea imaginii de angajator și reținerea talentelor în organizație.

Unul dintre principalele motive pentru care candidații se alătură FintechOS este dorința de a lucra într-o companie aflată în etapa de creștere internațională și în care angajații își pot asuma roluri foarte diverse.

„În general atragem oameni cu inițiativă, care sunt implicați și responsabili, deseori provenind din organizații mai mari și bine așezate. Acești oameni vin cu experiența de care noi avem nevoie pentru a crește, iar ei simt ca munca lor contează enorm și văd că au oportunitatea de a evolua în organizație. Când zic evoluție mă refer mai ales la a absorbi și a fi expus la un rol sau o multitudine de roluri în care poți purta multiple pălării. Noi suntem o organizație pentru cei care își doresc astfel de roluri, care se bucură de o astfel de expunere la situații diverse. Bineînțeles că a crește înseamnă și dezvoltare pe verticală, ca funcție. De altfel, avem oameni care acum doi-trei ani s-au alăturat echipei pe post de juniori, iar acum conduc anumite zone din companie”, a explicat Alexandra Stoiean.

Mulți angajați au realizat că siguranța lor depinde mult mai mult de performanță și nu neapărat de mărimea companiei și că riscuri există peste tot

„ Acum avem o piață matură a candidaților, în care așteptările candidaților sunt mult mai realiste anul acesta. În urmă cu doi ani, aproape orice recrutare devenea un efort intens de a identifica și atrage candidați. În general piața de IT a fost semnificativ afectată la nivel global și, da, este mai bună pentru recruiteri când ne uităm la anumite roluri, iar oamenii sunt mai deschiși la discuții, dar partea dulce-amăruie este că totodată oamenii sunt mai speriați și mai atenți vis-a-vis de siguranță. Pe de altă parte, lumea s-a autoeducat și mulți și-au dat seama că siguranța lor depinde mult mai mult de performanță și nu neapărat de mărimea companiei și că riscuri există peste tot”, a mai spus vicepreședintele FintechOS.

Alexandra Stoiean are 15 ani de experiență în domeniul resurselor umane în companii de technologie, consultanță în HR și publicitate. Ea s-a alăturat FintechOS în ianuarie 2020 ca Head of Talent Acquisition, în ianuarie 2022 fiind promovată Global Director – Talent Acquisition & Employer Branding. În decembrie 2022 a fost numită Vice President of People.

Views: 3

Lasă un răspuns