FAN Courier își consolidează poziția de lider pe piața de curierat din România și accelerează investițiile

Compania estimează că piața de curierat a atins pragul de 500 mil. Euro
Afacerile FAN Courier vor crește în 2019 cu 15%, de la 145 mil.
Până la finalul anului, compania va ajunge la peste 6.200 de angajați în întreaga rețea.

În ultimii 8 ani, mașinile FAN au parcurs o distanță aproape egală cu drumul Pământ-Marte

În cei 20 de ani de activitate pe piața din România, FAN Courier a realizat investiții de peste 135 milioane de euro și a devenit unul dintre marii contributori la bugetul de stat cu peste 164 de milioane de euro, taxe cumulate începând din 2001* (nivelul taxelor a fost calculat pe baza cursului mediu anual de schimb leu/euro anunțat de BNR). În ultimii opt ani, curierii FAN au parcurs o distanță aproape egală cu drumul Pământ – Marte, cu peste 232 de milioane de km de drum efectuați.

În ultimii 10 ani, compania de curierat și-a crescut nivelul investițiilor de 14 ori iar pentru 2019, planurile includ continuarea proiectelor, peste 15 milioane de euro fiind bugetate deja pentru aceasta.

Pentru 2019, FAN Courier își menține previziunile de creștere, la acest moment estimările fiind de plus 15% peste afacerile din acest an, care se vor cifra la aproximativ 145 de milioane de euro.

Cei trei fondatori spun că rezultatele financiare ale companiei sunt date de performanța echipei construite. FAN Courier a devenit în ultimii ani unul dintre cei mai mari angajatori din România.

În 2019, pentru că planurile companiei includ continuarea dezvoltării HUB-urilor din țară,  echipa va crește cu încă 10%, posturile vizate fiind din zona ”blue collars” – manipulanți mărfuri, curieri, șoferi profesioniști dar și personal pentru departamentul de call-center sau IT.

Construcția noului HUB FAN Courier, din Ștefăneștii de Jos a durat aproape 3 ani: 19 luni a durat să obținem autorizațiile, construcția halei a durat aproximativ un an și încă 2 luni până am finalizat și banda de sortare. Alte 2 luni și puțin au durat testele la noua bandă de sortare.  Banda de sortare a coletelor a început să lucreze la capacitatea de astăzi abia după 4 luni de la instalare. Adică, ne-au trebuit 4 luni de zile să învățăm să lucrăm cu ea. Noul depozit nu a fost gândit pentru prezent, dat fiind că are capacitatea să lucreze de trei ori peste ceea ce avem acum. L-am gândit pentru viitor și sunt sigur că în viitorul apropiat nu doar datorită e-commerce-ului va crește numărul de expediții. România este cu mult în spatele țărilor din Vest ca și procent în online din total vânzări. În HUB-ul ințial, banda de sortare avea 66 de tobogane care deserveau 3 orașe. La fiecare tobogan, în HUB-ul vechi aveam un om care manevra coletele. La HUB-ul nou, avem 312 tobogane deservite de 156 de oameni. Dacă la vechiul HUB 100.000 de colete erau sortate în 9 ore, la noul HUB același număr de colete este sortat în 4-5 ore adică în jumătate din timp”.

”Cu noua bandă de sortare ne-am dorit în primul rând să câștigăm timp. și am reușit să câștigăm cam 1,5 ore spre 2 ore. Ce înseamnă în fapt acest timp câștigat? Dacă în Timișoara avem 90 de curieri și mașina ajunge cu o oră mai devreme înseamnă 90 de ore muncă. Acest timp e echivalent cu a avea încă 11 oameni angajați. Aceasta înseamnă eficiența benzii de sortare. Am investit aprox. 26 de milioane de euro pentru a câștiga o oră în plus la timpii de livrare”, a declarat Adrian Mihai.

”Timpul câștigat cu ajutorul tehnologiei este însă anulat de proasta infrastructură. Degeaba câștig timp la sortare, dacă am 5 camioane blocate pe Valea Oltului iar eu știu că în acele camioane sunt coletele a 10.000 de clienți. Noi ca firmă privată ne-am făcut treaba, am investit pentru a fi mai eficienți dar dacă nu suntem sprijiniți de autorități, să ne facem treaba așa cum ne-am propus, nu am făcut nimic. Într-un camion/TIR intră aproximativ 20 de tone, adică în medie 2.000 de colete”.

”După primele trei luni suntem la o creștere aproximativă(luna martie încă nu s-a încheiat) suntem la o creștere de aproape 13,5%, cu un procent sub estimare. Anul trecut, eram cu un procent de peste ce estimasem. La începutul anului 2018, în mediul de afaceri, la clienții noștri era o deschidere totală și un optimism pe care nu l-am mai regăsit anul acesta. Și situația din România și cea internațională creează o teamă de ce se va întâmpla. Toată lumea așteaptă să vadă ce se întâmplă, inclusiv cei care aveau intenția de a investi. Anul trecut era mult optimism, anul acesta nu am mai regăsit aceeași vervă”.

”Următoarea noastră investiție majoră va fi in Cluj, am cumpărat un teren acolo, am început demersurile pentru obținerea autorizațiilor de construcție – chiar sunt curios să văd cât durează acolo obținerea autorizațiilor. Investiția va fi între 5 și 6 milioane de euro, acolo vor lucra între 250 și 300 de oameni, vom construi aprox 6.000 mp supafață depozit plus încă 2500 de mp birouri și spații tehnice”, a mai sustinut Adrian Mihai la conferinta de presa oorganizata.

Visits: 0