Experiența dintr-un hotel de lux implementată în ecommerce. Ce este și cum funcționează comerțul concierge
În peisajul profund digital interconectat de astăzi, în care implicarea consumatorilor se întinde pe mai multe canale, capacitatea brandurilor de a gestiona în mod eficient accesul la produse și servicii a devenit esențială pentru succesul lor permanent. Acum, imaginați-vă o lume în care fiecare client este întâmpinat și ghidat fără probleme, asemănător cu serviciul personalizat oferit de un concierge într-un hotel de lux. Citește mai jos o analiză VTEX a ceea ce inseamnă “comerțul concierge”:
Așa cum un concierge asigură o experiență perfectă, retailerii adoptă virtual abordări similare. Acestea implică crearea unui persoaj digital care salută și ghidează clienții, oferind suport personalizat. Un număr tot mai mare de branduri de retail adoptă o strategie comparabilă pentru a răspunde practic nevoilor diverse ale consumatorilor de astăzi.
Prin adoptarea conceptului de concierge digital, companiile își pot îmbunătăți nivelul de satisfacție a clienților, pot încuraja loialitatea și se pot remarca pe piața competitivă de astăzi. Nu mai este vorba doar de vânzarea de produse sau servicii, ci de crearea unor experiențe de neuitat și de construirea unor relații de durată cu clienții.
Conceptul de „comerț de concierge” materializează evoluția modului de a face cumpărături pentru consumatorii online de astăzi, condus de tendințe emergente precum cumpărăturile vocale, comerțul video și live shopping. Asemănător rolului unui concierge la intrarea într-un hotel sau în orice punct care servește drept cale de acces în diverse medii, concierge-ul din comerțul digital de generație următoare are rolul de a întâmpina și de a ghida persoanele care se angajează în călătoria lor de clienți.
Ilustrând semnificația acestui rol, cele mai recente date ale ARMO arată că România se află pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește vânzările online. Comerțul electronic reprezintă 3,17% din PIB-ul țării noastre, ceea ce ne plasează pe locul 12 pe continentul european, din cele 37 de state analizate.
Elementul central al atractivității comerțului de tip concierge pentru un public de consumatori în plină expansiune este natura omnichannel a experienței de cumpărare, care traversează fără probleme diverse puncte de contact.
Intersecția dintre comerțul fizic și cel digital a devenit o normalitate, facilitată de smartphone-uri ca un canal între aceste tărâmuri. Telefoanele inteligente sunt acum cel mai des folosit punct de contact înainte de finalizarea unei achiziții, oferind beneficii personalizate, opțiuni de plată prin atingere și asistență similară cu cea oferită de un concierge.
Cumpărături vocale: Alimentarea creșterii prin intermediul asistenților vocali
Smartphone-ul nu este singurul dispozitiv care determină o schimbare a comportamentului de cumpărături. Cumpărăturile vocale au apărut ca o tendință semnificativă, remodelând experiența clienților în ultimii ani. Activate de asistenți vocali precum Alexa, Google Assistant și Siri, consumatorii pot face acum cumpărături folosind vocea. Acești asistenți vocali sunt integrați în boxe inteligente pentru uz casnic sau sunt accesibili prin intermediul telefoanelor mobile. Această inovație se bazează pe algoritmi avansați de inteligență artificială pentru a interpreta cu acuratețe solicitările consumatorilor, ghidându-i pe aceștia pe parcursul procesului de cumpărare. La nivel global, tranzacțiile de comerț digital cu asistenți vocali au crescut la aproximativ 20 de miliarde de dolari, de patru ori mai mult decât în 2021. Atractivitatea cumpărăturilor vocale constă în adoptarea pe scară largă a difuzoarelor inteligente și a aplicațiilor de asistent vocal, oferind o experiență simplificată pentru clienți prin intermediul interfețelor vocale și conversaționale. Cu toate acestea, există încă bariere, cum ar fi restricțiile furnizorilor exclusiviști, care împiedică o adoptare mai largă. De exemplu, doar membrii Amazon Prime pot face cumpărături prin Alexa, limitând funcția de concierge la o singură platformă.
De la comerțul video la live shopping, tendințele actuale
Condus de platforme precum TikTok, comerțul video se remarcă drept o tendință în creștere rapidă. De obicei, un influencer prezintă un produs într-un videoclip, fie preînregistrat, fie live, și partajează un link care direcționează urmăritorii către o pagină de destinație sau un site web pentru achiziție. Acest lucru subliniază influența transformatoare a comerțului social, evidențiată de adoptarea pe scară largă a hashtag-ului #TikTokMadeMeBuyIt, cu vizualizări globale de peste 50 de miliarde.
Acest lucru exemplifică forța disruptivă a comerțului social. Într-un podcast de anul trecut, The Wall Street Journal a afirmat că achizițiile pe rețelele sociale, nu doar cele generate de TikTok, vor deveni o piață de 100 de miliarde de dolari în Statele Unite până în 2025.
În realitate, comerțul video nu se limitează exclusiv la rețelele sociale, ci poate fi considerat un subansamblu al tendinței predominante actuale: cumpărăturile live, cunoscute și sub numele de comerț live, cumpărături livestream sau cumpărături video live / live shopping. Este o strategie prin care retailerii își prezintă produsele într-un videoclip online, interacționând simultan cu cumpărătorii în timp real. Un studiu McKinsey din 2022 a explicat cum, de la apariția sa în 2016 în China, odată cu lansarea Taobao Live de la Alibaba, acest fenomen a explodat pe alte piețe, inclusiv în Statele Unite și Europa, fiind folosit inclusiv în România.
Comerțul concierge și cumpărăturile live: cazurile Xiaomi și Nestlé Un studiu realizat de VTEX împreună cu DOXA a constatat că live shopping-ul este încă relativ necunoscut, 72% dintre respondenți declarând că sunt puțin familiarizați cu acest model de vânzare și cumpărare. Cu toate acestea, acest lucru nu anulează înclinația retailerilor de a adăuga această metodă de achiziție alături de altele, așa cum susțin 4 din 10 respondenți în cadrul sondajului. Această alegere se bazează pe faptul că interacțiunea cu potențialii cumpărători se pretează la forme foarte flexibile, de la tutoriale la interviuri, chiar și imagini din culise. Indiferent de format, streamingul include și elemente interactive, precum jocuri, chestionare și gadgeturi, pentru a spori implicarea publicului. Printre brandurile care au testat eficiența cumpărăturilor live
Views: 7