Centrul R&D vivo din Tokyo: Viziunea vivo despre dezvoltarea tehnologiei camerelor foto
Centrul R&D vivo din Tokyo dezvoltă tehnologii de imagistică pentru smartphone, anticipând cu doi ani înainte nevoile consumatorilor
- Bazându-se pe experienţa japoneză de peste un secol în dezvoltarea tehnologiilor de imagistică
- Folosind resurse locale şi dezvoltând programe de cercetare în colaborare cu instituţiile de învăţământ superior locale
- Unul dintre cele zece centre R&D vivo din lume
Încă din 2017, vivo a susţinut că în viitor, cercetarea în domeniul tehnologiei mobile nu va mai avea ca scop final inovaţiile tehnologice într-un singur domeniu, ci se va concentra pe inovaţii tehnologice generale şi va ţine cont de faptul că un smartphone înseamnă mai mult decât suma componentelor sale. Viziunea pe care se bazează strategia companiei a determinat modul în care folosesc resursele valoroase din diferite părţi ale lumii atunci când desfășoară programe de cercetare şi dezvoltare. Înfiinţarea Centrului R&D vivo la Tokyo reprezintă, într-un fel, esenţa strategiei globale vivo de cercetare și dezvoltare.
Scopul principal al Centrului R&D vivo din Tokyo este să analizeze tehnologii pentru camere, noi sau în dezvoltare care vor fi folosite peste doi ani şi să accelereze dezvoltarea prototipurilor şi comercializarea produselor conform strategiei globale a companiei. Înfiinţarea centrului R&D din Tokyo a fost extrem de importantă pentru vivo: „Japonia are o tradiţie de peste 100 de ani în dezvoltarea tehnologiilor de imagistică şi a trecut prin toate etapele, de la peliculă de celuloză la imagini digitale, ajutând la perfecţionarea lentilelor, senzorilor şi motoarelor“, subliniază dl. Masazumi, Chief Expert la Centrul R&D vivo din Tokyo. „Tehnologia camerelor pentru dispozitive mobile, inclusiv imagistica pentru smartphone, poate fi dezvoltată doar pornind de la o industrie de imagistică solidă şi matură şi acesta a fost principalul avantaj al locaţiei Centrului R&D din Tokyo.“
Cum centrul R&D din Tokyo a continuat să se dezvolte, acesta a fost mutat din Shimbashi în Gochome, Chuo-ku, zona centrală a metropolei Tokyo. Aceasta este zona cea mai activă a oraşului, preferată de companiile din domeniul imagisticii şi s-a dezvoltat, de-a lungul anilor, de la imagistică generală la domenii de nişă precum camere pentru automobile, camere pentru sporturi şi camere industriale, toate acestea contribuind şi la dezvoltarea unor tehnologii de imagistică mai bune pentru smartphone-uri. „În ultimul timp, dispozitivele de imagistică sunt folosite la scară largă în domenii precum robotică sau medicină – de exemplu pentru gastroscoape. Aşadar, dispozitivele de imagistică sunt folosite în numeroase domenii în Japonia“, a adăugat dl. Masazumi. Aceste tehnologii nu sunt folosite încă la scară largă pe piaţa din China, ţara originară a companiei vivo, dar la fel ca în cazul lansării camerei de referinţă cu tehnologie gimbal şi înfiinţării centrelor de producţie globală vivo, beneficiile acestor tehnologii vor ajuta la îmbunătăţirea produselor viitoare.
Provocări întâmpinate la dezvoltarea noilor tehnologii în pandemie
Toate centrele R&D din lume au întâmpinat dificultăţi. De exemplu, când trec de la stadiul de R&D la producţia în masă, prototipurile, care sunt testate şi îmbunătăţite încontinuu, trebuie să fie asamblate în produse fabricate în China. Atât în cercetare cât şi pentru producţia în masă, secretul este realizarea unui prototip funcţional obţinut pe baza testelor de simulare, cu ajutorul căruia vor fi create prototipuri optimizate. Prin repetarea acestui proces şi prin ajustări, îmbunătăţiri, reglaje şi corecţii continue, tehnologiile noi pot fi adaptate pentru a funcţiona perfect împreună cu produse din diverse categorii.
O altă provocare cu care s-a confruntat echipa R&D din Tokyo a fost faptul că Japonia şi China folosesc specificaţii diferite de hardware pentru smartphone. Centrul R&D din Tokyo a recomandat ca soluţie viabilă folosirea resurselor locale originale pentru R&D prin crearea unor parteneriate cu instituţiile de învăţământ superior locale şi menţinerea unei comunicări continue cu sediul central din China. „Japonia are mulţi furnizori, producători, parteneri de încredere şi universităţi excelente. Este mai eficient să apelezi la resursele locale“, spune dl. Masazumi, adăugând că „Aceasta este una dintre strategiile care ne ajută să rezolvăm alte provocări care vor urma.“
Proiectul vivo pentru viitor pornind de la nevoile utilizatorilor
În cultura companiei vivo, abordarea centrată pe utilizator este cel mai important principiu pe care se bazează activitatea de R&D a companiei. Fie că este vorba de camera cu tehnologie gimbal sau de cipul de imagistică V1, acestea au fost create de vivo pornind de la informaţiile şi evaluările oferite de utilizatori. Echipa de planificare/produs din China analizează tendinţele viitoare în domeniul smartphone-urilor pe baza părerilor utilizatorilor. Aceste informaţii ajung apoi la echipa R&D din Tokyo
Folosind acest proces, dl. Masazumi a realizat că cererile utilizatorilor din diferite zone sunt foarte asemănătoare uneori. „La fel ca alţi utilizatori din lume, utilizatorii chinezi au aşteptări mai mari în ceea ce priveşte imagistica de înaltă definiţie, însă la fiecare generaţie nouă de dispozitive, spaţiul din telefon pentru modulul de lentile devine tot mai mic.“ Având în vedere acest paradox, dl. Masazumi crede că una dintre direcţiile importante pentru dezvoltarea de hardware în domeniul imagisticii este ca aceste componente să fie „miniaturizate şi integrate“. Iată şi explicaţia: „În prezent, obiectivele camerelor sunt subansambluri. Pe viitor, acestea ar putea fi integrate într-o singură componentă, cu senzori care să asigure o sensibilitate mai mare la lumină şi o transmitere mai rapidă a datelor.“
vivo a investit în cercetare şi a înfiinţat 10 centre R&D în 10 locuri diferite: Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Shanghai, Hangzhou, Xi’an, Taipei, San Diego şi Tokyo. Aceste centre au ca scop dezvoltarea de tehnologii şi servicii de ultimă generaţie, inclusiv tehnologie 5G, inteligenţă artificială, design industrial, sisteme de imagistică şi alte tehnologii inovatoare, multe dintre ele urmând să fie implementate în produsele vivo care vor fi lansate. Pe viitor, vivo îşi doreşte să ajungă pe cât mai multe pieţe şi să îşi extindă reţeaua de centre R&D, continuând să ofere produse şi servicii inovatoare, adaptate nevoilor utilizatorilor.
Views: 0
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.