Analiză iAgency: sfaturile SEO care pot ajuta companiile românești să nu dispară de pe Google în perioada crizei
iAgency, companie specializată în servicii complete de optimizare SEO și marketing online, a realizat o serie de recomandări și sfaturi pentru afacerile forțate să-și oprească activitatea în această perioadă de criză. Analiza a fost făcută de Ovidiu Joița, fondator iAgency și JediSEOSchool, care explică de ce renunțarea la SEO în perioada aceasta poate avea efecte devastatoare pe termen lung.
„Cu toții înțelegem că trecem printr-o perioadă unică în istoria modernă. Se vorbește deja de o criză economică puternică și, de data asta, are drept factor declanșator o situație medicală severă care afectează întreaga planetă. Cel mai negru scenariu e o criză financiară și, așa cum o știm de la precedenta, care a avut loc în urmă cu un deceniu, unele afaceri vor ieși de pe piață. Însă lupta nu este pierdută încă, pentru că acum este momentul când antreprenorii trebuie să ia măsuri de scădere a costurilor și să se asigure că nu dispar din atenția clienților”, a explicat Ovidiu Joița.
Ce se întâmplă cu un site care este vizibil în Google, dacă întrerupe serviciile de SEO?
Activitatea de SEO (Search Engine Optimization), cunoscută și drept „optimizare SEO”, trebuie privită ca o cursă nesfârșită de maraton. Toți aleargă după poziții fruntașe în Google, pentru a fi găsiți de clienții lor pe cât mai multe cuvinte de căutare. În momentul în care o afacere se oprește din „alergare”, este depășită de ceilalți „alergători”. Dacă are un avans important, devansarea se poate întâmpla într-o lună sau chiar trei, dar e greu – aproape imposibil – de calculat un astfel de „avans”. Într-o piață competitivă, pozițiile fruntașe pot fi pierdute chiar de la o zi la alta.
De ce se întâmplă acest lucru?
Algoritmul Google caută să identifice site-urile care nu mai au activitate, site-urile despre care nu se „mai vorbește”, pentru că în acest fel poate identifica business-urile care s-au închis în mod real, dar ale căror site-uri încă există. Google nu vrea să afișeze utilizatorilor site-uri care nu oferă informații relevante sau nu pot să onoreze comenzi, motiv pentru care a introdus aceste criterii de activitate în algoritm.
Un business sănătos creează conținut proaspăt pe site, iar oamenii vorbesc despre el, atât în rețelele sociale, cât și pe alte platforme – de la bloguri și forumuri până la publicații online. Google va avantaja aceste site-uri care nu-și opresc activitatea nu doar în această perioadă.
În aceste condiții, oprirea serviciilor de SEO în perioada crizei nu este cea mai bună soluție, exceptând situațiile când costurile cu aceste servicii depind de încasări și nu mai pot fi real susținute. Acest lucru însă va duce inevitabil la pierderea pozițiilor în Google.
Ce se întâmplă dacă pierzi acum din pozițiile în Google?
Cei care te vor depăși vor înregistra mai mult trafic decât tine prin Google, astfel că o să fie dificil să recuperezi pozițiile pierdute. Practic, ce pierde un site în perioada asta la nivel de trafic și vizibilitate în Google e mai valoros decât investiția efectivă în costul serviciilor.
Ce se întâmplă dacă ești în situația de a investi în SEO și încă n-ai atins obiectivele?
Dacă o companie în perioada de investiție și site-ul obține poziții tot mai bune, de la pagina 5, la pagina 3, la pagina 2, dar încă nu a ajuns în prima pagină de Google sau în top, nu este recomandat să oprească demersurile. Algoritmul Google nu va înțelege ce s-a întâmplat și, chiar dacă nu va pierde multe poziții față de cele existente, va fi mai greu să revină pe un trend de creștere. Algoritmul creat de Google nu răspunde bine la perioade caracterizate de activitate susținută, alternate de unele cu o lipsă a activității.
Ca o concluzie generală, dacă nu mai poți duce această cheltuială pe timp de criză, oprește-o. Dacă însă o poți susține, ar fi bine să continui, pentru că, după ce trece criza, vei cheltui mai mult ca să-ți revii pe pozițiile existente. Cu siguranță pentru mulți antreprenori cheltuiala cu serviciile SEO nu este cea mai importantă în cuantumul total de cheltuieli. Poți încerca însă și o discuție cu furnizorul tău de servicii SEO pentru a-ți explica exact situația și a vedea dacă este posibilă o reducere a abonamentului pe care-l plătești, fără să-ți afecteze major rezultatele.
București, 19 martie 2020 – iAgency,
Views: 2
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.