Accenture Life Trends 2025: Cinci tendințe globale care vor redefini interacțiunile consumator-brand

Raportul anual de referință al Accenture Song, aflat la a 18-a ediție, identifică cinci tendințe globale majore și oferă perspective esențiale pentru afaceri și consumatori.

Mai mult de jumătate dintre oameni pun tot mai des sub semnul întrebării autenticitatea conținutului pe care îl întâlnesc online, iar 62% consideră că încrederea este un factor esențial atunci când decid să interacționeze cu un brand, conform celui de-al 18-lea raport anual Life Trends publicat de Accenture (NYSE: ACN).

Reacțiile oamenilor la evoluțiile rapide ale tehnologiei sunt diverse. Creșterea utilizării inteligenței artificiale (AI) și a AI generative influențează profund experiențele digitale. Deși apreciază confortul oferit de tehnologie, tot mai multe persoane simt nevoia să analizeze cu atenție informațiile și sursele, în încercarea de a regăsi un echilibru între tehnologie și viața lor de zi cu zi.

„Pe măsură ce noile tehnologii, inclusiv AI generativă, transformă experiențele cotidiene, oamenii își adaptează interacțiunile pentru a menține controlul”, a declarat Nick Law, Creative Chairperson, Accenture Song. „În prezent, încrederea online este o problemă critică, iar toți utilizatorii devin tot mai atenți la ceea ce văd și cred. În mod firesc, această schimbare influențează modul în care clienții interacționează cu afacerile care concurează pentru atenția lor.”

Bazându-se pe date colectate la nivel global, Accenture Song a identificat cinci tendințe globale majore ale consumatorilor, care prefigurează dinamica în schimbare dintre tehnologie și utilizatori, precum și provocările și oportunitățile pentru branduri în adaptarea strategiilor lor la nevoile în continuă evoluție ale clienților.

  1. Costul ezitărilor: Încrederea în tehnologia digitală este sub amenințare, pe măsură ce numărul crescut de escrocherii diminuează linia dintre conținutul real și cel înșelător. AI generativă amplifică această confuzie, punând la încercare încrederea oamenilor în platformele digitale. Cercetările Accenture arată că peste jumătate dintre oameni pun acum la îndoială autenticitatea conținutului online. Pierderea încrederii afectează cumpărăturile online și interacțiunile cu brandurile, 33% dintre persoane raportând atacuri cu deep-fake sau escrocherii în ultimul an. Brandurile trebuie să își reasigure clienții prin crearea unor „faruri de încredere” în comunicare, comerț și produse.
  • Capcana părinților: Părinții se confruntă cu provocarea de a ajuta noua generație să dezvolte o relație sănătoasă cu tehnologia digitală, adesea împotriva voinței acesteia. Accesul fără restricții la internet și social media influențează comportamente extreme și expune tinerii la diferite tipuri de pericole. Părinții observă efectele și simt urgența situației, mobilizându-se pentru a stabili limite, în timp ce guvernele lucrează la politici de sus în jos. Studiile Accenture arată că tinerii cu vârsta între 18-24 de ani au de peste două ori mai multe șanse decât cei peste 55 de ani să spună că social media le influențează identitatea. Aproximativ două treimi dintre membrii Generației Z și Millennials recunosc că petrec mai mult timp online decât ar dori (67% și 64% respectiv). Pe măsură ce tinerii se confruntă cu efectele negative, este nevoie de dezbatere și acțiune pentru a găsi echilibrul și măsurile de protecție corecte.
  • Economia nerăbdării: Multe culturi subliniază că educația, munca asiduă și determinarea pot modela viitorul. Cu toate acestea, tendința „Decade of Deconstruction” de anul trecut a arătat că obiectivele și prioritățile se schimbă tot mai mult. Astăzi, trei din patru consumatori își doresc ca firmele să răspundă mai rapid nevoilor lor în schimbare. Peste jumătate preferă răspunsuri rapide și îndrumări, deseori apelând la informații colectate din mulțime pentru rezultate mai rapide, asumându-și adesea riscuri pentru sănătate și obiective financiare. Influencerii, care anterior se concentrau pe stil, călătorii și muzică, își extind acum domeniul de activitate pentru a include aspecte fundamentale ale vieții, precum sănătatea, bogăția și fericirea. Atunci când companiile nu reușesc să țină pasul, consumatorii se îndreaptă către „mulțimea digitală”, forțând brandurile să se adapteze pentru a menține loialitatea.
  • Demnitatea muncii: Demnitatea muncii este tot mai des pusă la încercare de presiunile companiilor, progresele tehnologice și schimbările de dinamică. Pe măsură ce AI generativă pătrunde în mediul de lucru, demnitatea trebuie inclusă în noile așteptări privind modul în care oamenii vor colabora cu tehnologia. Trei din patru persoane consideră că instrumentele AI generativă sunt utile la locul de muncă, spunând că acestea fac munca mai eficientă (44%) și îmbunătățesc calitatea muncii (38%), deși unii sunt îngrijorați că aceste instrumente limitează creativitatea (14%), fac munca mai tranzacțională (15%) și creează anxietate privind siguranța locului de muncă (11%). Liderii trebuie să promoveze motivația și autonomia, care sunt esențiale pentru a produce muncă de calitate.
  • Reîntoarcerea la autenticitate: Oamenii caută din ce în ce mai mult profunzime, autenticitate și bogăție senzorială în experiențele lor, dorind să interacționeze cu lumea într-un mod semnificativ. Reflectând o dorință reînnoită de a se reconecta cu natura și între ei, oamenii caută un echilibru între tehnologie și momente de bucurie și bunăstare. Studiile noastre au arătat că 42% dintre oameni au atribuit cea mai plăcută experiență din ultima săptămână unei activități din viața reală, în timp ce doar 15% au menționat o experiență digitală. Această schimbare oferă companiilor oportunități de a-și regândi rolurile și de a se alinia cu dorința tot mai mare a oamenilor pentru experiențe mai autentice și imersive.

Relația dintre oameni și tehnologie este, fără îndoială, schimbătoare și din ce în ce mai complexă”, a declarat David Droga, CEO Accenture Song. „Deși îmbrățișăm noile tehnologii pentru a stimula creșterea și relevanța, nu putem să dăm la o parte sau să externalizăm încrederea și umanitatea.”

Pentru a citi raportul Accenture Life Trends 2025, vizitați acest link sau explorați descoperirile în aplicația de leadership Accenture, Accenture Foresight.

Metodologia de Cercetare

Prognoza anuală de referință identifică tendințele digitale emergente și acțiunile pe care companiile trebuie să le întreprindă în 2025, bazându-se pe perspective colectate și informații provenite din rețeaua globală Accenture Song de designeri, creativi, tehnologi, sociologi și antropologi. Accenture a realizat un sondaj în iulie 2024, cu un eșantion de 24.295 de respondenți din 22 de țări, pentru a valida aceste tendințe.

Views: 7

Lasă un răspuns