Noua capitală culturală a României: casa ta

Tehnologia susține o viață plină de experiențe acasă – acesta este rezultatul celui mai amplu studiu Samsung, realizat pe un eșantion de 18.000 de europeni

• 36% dintre români plătesc pentru streaming de conținut Tv sau video
• Românii folosesc dispozitivele electronice cu 2 ore și 20 de minute mai mult decât media europeană (10 ore și 20 de minute față de 8 ore)
• „Casele noastre au devenit, astazi, un centru al universului, unde putem explora lumea, putem învăța și ne putem îmbogăți viața.” – Roxana Grigorean, PR Manager Samsung Electronics România

????????????????????????????????????

Peste o treime dintre români plătesc pentru conținut educațional, pe măsură ce crește cererea pentru conținut de calitate. Aceasta este doar una dintre concluziile studiului anual Techonomic Index 2015, cea mai amplă cercetare realizată de Samsung asupra obiceiurilor românilor de interacțiune cu tehnologia. Aflat anul acesta la cea de-a doua ediție, studiul a fost extins pentru a include 18 țări europene, dezvăluind obiceiurile de consum și de folosire a dispozitivelor electronice și electrocasnice.

Noul studiu pan-european dezvăluie faptul că, anul acesta, casele românilor sunt mai mult decât un simplu loc de relaxare și înnoptare. Ele au devenit centrul universului nostru cultural, loc de muncă, loc de studiu sau loc de divertisment, în care ne conectăm cu cei dragi și în care ne regăsim inspirația. Tehnologia ne oferă mai multe experiențe, iar pe măsură ce numărul dispozitivelor dintr-o gospodărie crește la 19, cu unul în plus față de 2014, drumul spre casele smart pare mai scurt ca niciodată.
Investiția românilor în conținut educațional crește pe măsură ce timpul alocat jocurilor pe mobil scade

• 49% dintre respondenți accesează conținut educațional cel puțin o dată pe săptămână, față de 47% câți utilizează aplicații de gaming și divertisment
• 34% dintre gospodării au plătit în ultima lună accesul la conținut educațional, comparativ cu 28% câte au plătit pentru jocuri sau aplicații de divertisment

Samsung Techonomic Index II Infografic
Tehnologia le permite românilor să își extindă domeniile de interes la capitolul educație. Gospodăriile cheltuiesc lunar mai mult pe materiale educaționale (10,58 euro) decât pe jocuri pe telefon (8,48 euro) și materiale de divertisment, precum cărți (9,71 euro), filme (7,81 euro) și muzică (7,14 euro). Într-o zi obișnuită, 27% dintre românii care încă studiază își petrec cel puțin o oră consumând conținut educațional.

Culturalizare on demand

• 36% dintre gospodăriile din România au plătit pentru streaming de filme și emisiuni TV în ultima lună, față de 24% dintre gospodăriile din Europa
• 87% dintre români folosesc telefonul mobil sau tableta pentru a-și accesa conturile de social media, față de 75% dintre europeni
În ultimele 12 luni s-a înregistrat o creștere semnificativă a consumatorilor care utilizează tehnologii mobile 4G, dar și a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente și tablete. Această creștere vine cu beneficii precum îmbogățirea cunoștințelor, învățarea unor noi abilități, posibilitatea de explorare a artei și descoperirea altor culturi – de toate acestea ne putem bucura chiar din propriile noastre case.

De la informațiile relevante și inspiraționale din TED Talks, la cursurile de limbi străine online și videoclipuri YouTube cu sfaturi practice, gospodăriile din întreaga Românie sunt tot mai mult în căutare de informații online, pentru a-și satisface setea de cunoaștere și de a descoperi lucruri noi. Mai mult de trei sferturi (83%) dintre români vizionează conținut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video în mod regulat, față de 54% dintre europeni.

Există acum posibilități infinite la îndemâna noastră prin intermediul tehnologiei. Importanța rețelelor sociale arată că viețile noastre sunt mult mai conectate decât înainte. Potențialul afacerilor care adoptă Internet of Things crește și el pe măsură ce felul în care folosim dispozitivele conectate la internet continuă să evolueze
Întoarcerea la TV – vizionarea zilnică a crescut cu o jumătate de oră

• Românii petrec mai mult timp în fața televizorului – 3 ore și 38 de minute, pe când europenii petrec 3 ore și 7 minute
• Mai mult timp este petrecut în fața televizorului (3 ore și 38 minute) decât folosind laptop-uri (3 ore și 28 minute)
• 69% dintre români descarcă regulat conținut video, precum emisiuni TV, filme sau la clipuri
• Unul din trei oameni (35%) folosește telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptop-ul pentru a viziona programe TV când nu sunt acasă

Surprinzător, în ciuda utilizării pe scară largă a smartphone-urilor, tabletelor și a altor dispozitive de divertisment, televiziunea este din nou alegerea preferată a utilizatorilor din România pentru a viziona conținut când sunt acasă. Pentru familiile din România, privitul la TV în timp ce stau și pe Facebook și descarcă diferite fișiere a devenit o normalitate
Divertismentul de acasă, în creștere

Samsung Techonomic Index II (2)

• Timpul petrecut utilizând dispozitivele de gătit este de obicei de 1 oră și 8 minute pe zi, similar cu media europeană de 1 oră și 6 minute
• 35% din români folosesc aparate de curățenie în fiecare zi, față de 46% cât este media europeană
Popularitatea tot mai mare a emisiunilor de gătit și a bucătarilor chef, numărul tot mai mare de bloguri de gătit și vedetele YouTube din acest domeniu au adus o democratizare a gătitului. Bogăția de informații disponibile care te îndrumă cum să gătești indică o creștere a apetitului tot mai mare pentru interesul oamenilor de a experimenta noi ingrediente și tehnici. Și nu doar la ocazii speciale – 78% dintre români folosesc electrocasnice pentru gătit în fiecare zi.

„Casele noastre au devenit, astazi, un centru al universului, unde putem explora lumea, putem învăța și ne putem îmbogăți viața. Toate acestea prin intermediul tehnologiei care se află într-o continuă dezvoltare și al conținutului digital de calitate pe care îl putem accesa,” a declarat Roxana Grigorean, PR Manager Samsung Electronics România.Note pentru redactori

Samsung Electronics a creat Techonomic Index pentru a urmări modul în care oamenii privesc și folosesc tehnologia. Astfel, suntem în măsură să demonstrăm o înțelegere mai profundă a noilor nevoi ale consumatorilor și să le răspundem prin dezvoltarea de noi produse. Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab și realizat în parteneriat cu Lightspeed GMI.

Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulți cu vârste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, România și Marea Britanie (1.000 în fiecare țară). Datele au fost ponderate pentru fiecare țară – vârsta, naționalitatea și sexul. Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie – 18 mai 2015. Lightspeed GMI a fost responsabil cu realizarea interviurilor, în timp ce Blue Rubicon a efectuat toate raportarele și analiza.

Date comparative au fost furnizate de un sondaj de opinie efectuat de Ipsos MORI – 5.000 de adulți cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia și Spania realizat online, în perioada 14 -28 aprilie 2014

București, 8 iulie 2015 – Samsung

Visits: 0

Lasă un răspuns