Navigatorul Mio Mivue Pilot 15 LM la review

Stiu ca o sa ziceti ca acum un sistem de navigatie este integrat in orice bord auto si este o obisnuinta inclusiv la producatorii autohtoni, fiind la nivelul de 300 EURO instalarea in fabrica. Stiu ca o sa ziceti ca exista deja aplicatii freeware downloadabile de pe internet. Si cu toate acestea un navigator detasabil isi are rolul sau.

Pentru ca, atunci cand te afli in strainatate beneficiezi de o harta deja instalata, pe care nu trebuie sa o mai conectezi la o legatura de date pentru actualizarea pozitiei.

Sau pentru ca navigatorul odata scos din suport te poate insoti si in afara autoturismului, atunci cand deja esti in apropierea destinatiei vizate. Sau daca ai probleme cu navigatorul auto instalat de fabrica, acesta este majoritatea timpului fixat in bord, ocupand locul de acolo si, in caz de defectare, mai mult ca sigur vei avea nevoie sa dai elemente de bord jos pentru reparatii.

Batai de cap si cheltuieli suplimentare ce pot fi evitate printr-un navigator portabil, asa cum este Mio Mivue Pilot 15 despre a carui lansare am scris aici , iti asigura precizia disponibilitatii hartilor pentru 45 de tari europene, cu ajutorul software-ului MioMore Desktop si actualizari gratuite prin conectarea prin cablul de date la internet, la un pret recomandat de 349 de lei.

Navigatorul functioneaza sub Windows CE 6.0 motorizat cu procesorul de 800 MHz MSR2112 si memorie de lucru de 128 MB, cu ajutorul unor algoritmi avansati, Pilot™ 15 LM care calculeaza ruta rapid si fara efort, dar care totusi nu tine cont de datele celorlati participanti la trafic, si nu ofera un timp real de parcurgere a traseului.

Pilot 15 ofera functia de anuntare vocala a strazilor, ajutand orientarea fara a distrage atentia soferilor de la drum. Mio Pilot 15 FEU LM dispune de un slot pentru un card Micro SD si ofera asistenta pentru incadrarea pe banda de circulatie, precum si informatii despre limitele de viteza.

Prima intalnire cu Pilot 15 am imortalizat-o mai jos.

Navigatorul de dimensiuni 86.1 x 132.5 x 15.3 mm propus de Mio are o diagonala a ecranului touchscreen de  5’’, mai precis 12,70 cm, rezolutie 480 x 272 si ocupa un petic vizual destul de acceptabil din aria vizuala a soferului, incat sa nu puna in pericol deplasarea sa si a pasagerilor, dar mai ales a participantilor la traficul zilnic.

Continutul pachetului de vanzare l-am prezentat intr-un decor feeric, la munte, si cuprinde tot ceea ce este necesar pentru a demara din prima cu navigatorul, avand toate accesoriile necesare pentru o fixare rapida in parbriz, intr-o pozitie neutra, care sa nu deranjeze raza vizuala a soferului, si cu toate acestea sa asigure un contact vizual ferm, in cazul meu partea inferoara din mijlocul parbrizului.

Asa cum se poate observa pachetul a sosit sigilat si am trecut la prezentarea interiorului. In afara de corpul navigatorului unibody propriuzis reintalnim chargerul auto ce livreaza 5 Vcc / 1A la iesire, ce se conecteaza la priza de bricheta 12/24 V de la acumulatorul auto, prezenta standard in toate vehiculele auto care circula pe carosabil sau nu. E clar ca trebuie sa beneficiem de un acumulator auto functional, si conexiuni bune la priza de bricheta pentru o functionare perfecta. De aceea, recomandarea mea ar fi sa mai vizitati din cand in cand electricianul auto pentru a sti cu siguranta daca va situati intr-o situatie favorabila de a utiliza toate conexiunile la adevarata lor valoare. Incarcatorul se termina cu un conector in forma de „L” care ghideaza bine cablul de alimentare pe langa corpul navigatorului.

De asemenea, in pachet mai gasiti o ventuza cu parghie si suportul de plastic pentru corpul navigatorului ce asigura o prindere festa de parbriz. In rest manuale si garantia pe care cu siguranta nimeni nu prea le mai baga in seama, atunci cand se grabeste sa plece la drum.

Daca este sa analizam corpul navigatorului in afara de partea frontala destinata special displayului, si partea din spate destinat in spatele unei grile a difuzorului extern precum si butonului de Reset. Lateral stanga beneficiem de un jack util de 3,5 mm pentru casti in cazul in care nu dorim sa deranjam pasagerii, slotul pentru cardul microSD, conectorul mini USB cu dubla functionalitate incarcare acumulator si date, iar sus butonul de power on/off/standby de culoare portocatie pentru a putea fi identificat mai usor in caz ca il vom cauta cu privirea.

Meniul este accesibil si cateva exemple de baleiere prin meniuri/submeniuri le puteti vizualiza mai jos.

Singurele probleme intalnite mi se par a fi ecranul care nu asigura o vizibilitate prea buna in iluminare solara si unele caractere romanesti pe care asistenta vocala nu le poate „pronunta” romaneste pot produce dorinta de a trece pe engleza toate meniurile. Restul de impresii va las pe voi sa vi le formati urmarind inregistrarile de mai jos.

Lasă un răspuns